• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • Ankara : -9 °C
  • İstanbul : 2 °C
  • İzmir : 3 °C
  • Çankırı : -9 °C
  • Antalya : 6 °C
  • Eskişehir : -3 °C

Dünya medya devi ATV'yi satın aldı!

Dünya medya devi ATVyi satın aldı!
Yıllardır "ha satıldı, ha satılacak" denilen, ardı arkası bir türlü kesilmeyen satış dedikodularının ardından nihayet satış tamamlandı.

Daha önce de birçok kez Turkuvaz Medya Grubu ile satın alma görüşmeleri yaptığı iddia edilen Avustralyalı medya imparatoru Rupert Murdoch sonunda mutlu sona ulaştı ve ATV televizyonunu Çalık Grubu'ndan satın aldı.

News Corporation'la uzun zamandır yapılan pazarlıklarda sona gelindiği ve ATV'nin satışına yönelik bir protolün imzalandığı, fakat şimdilik bu anlaşmanın ilan edilmesi için acele edilmediği gelen bilgiler arasında.
 
Satışla ilgili resmi açıklama için kritik tarih ise önümüzdeki günlerde gerçekleştirilecek olan televizyon lisans ihaleleri. Bu ihalelerin ardından ATV'nin Murdoch'a satışının tamamlandığı yönündeki resmi açıklamanın yapılması bekleniyor.
 
Murdoch'a ait News Corporation'ın Türkiye'de Fox TV adıyla bir televizyon kanalı daha bulunuyor. Bu satın almanın ardından medya devinin ATV'yi piyasada nasıl konumlandıracağı ise en büyük merak konusu. Ayrıca satın almanın ardından medyada, özellikle ATV'deki yeni dönem nedeniyle ciddi bir editoryal hareketliliğin de yaşanmasına kesin gözüyle bakılıyor.
 
Turkuvaz Medya çatısı altında faaliyet gösteren ATV televizyonu ve Sabah gazetesi geçen yıl da satışa çıkarılmış fakat Abraaj Capital, Time Warner ve News Corporation'la yürütülen pazarlık sürecinin sonunda bu varlıklar satılamamıştı. Bu gelişmenin ardından Ahmet Çalık'ın varlıkalrın ayrı ayrı satışı için bir çalışma yapılması talimatı verdiği, işte bu noktada devreye gazete almak istemeyen Murdoch'ın girdiği iddia ediliyor. Murdoch'la yürütülen pazarlıkların ise bu hafta sonuca ulaştığı ve News Corporation ile Turkuvaz Medya'nın ATV'nin satışı konusunda el sıkıştığı öğrenildi.
 
ÇALIK GRUBU'NDAN ATV İLE İLGİLİ AÇIKLAMA
"İnternet sitenizde iddia edildiğinin aksine, Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde bulunan ATV’nin Rupert Murdoch'un sahibi olduğu News Corporation yahut herhangi başka bir medya grubu tarafından satın alındığı yönündeki haberler asılsız olup gerçeği yansıtmamaktadır."
UYARI: Okuyucu yorumları ile ilgili olarak açılacak davalardan Sözcü18.com sorumlu değildir.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Moody's, Türkiye'nin kredi notunu düşürdü24 Eylül 2016 Cumartesi 06:30
  • Dumankaya ailesine bağlı şirketlere kayyum atandı23 Eylül 2016 Cuma 19:51
  • Boydak Holding TMSF'ye devredildi05 Eylül 2016 Pazartesi 22:28
  • İki dev şirketin yöneticileri tutuklandı27 Ağustos 2016 Cumartesi 07:31
  • Dumankaya İnşaat’ın sahiplerinin mal varlıklarına el konuldu24 Ağustos 2016 Çarşamba 23:39
  • Doğa Okulları satıldı21 Ağustos 2016 Pazar 12:28
  • Boydak Holding’e kayyum atandı18 Ağustos 2016 Perşembe 21:08
  • Kredi kartlarında taksit sayısı artıyor09 Ağustos 2016 Salı 16:05
  • 5 milyon tapuya FETÖ gözaltısı04 Ağustos 2016 Perşembe 09:21
  • Aker Eşarp'a da kayyum atandı29 Temmuz 2016 Cuma 08:55
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2009 Sözcü 18 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 539 871 23 98 | Haber Yazılımı: CM Bilişim