• BIST 97.533
  • Altın 145,745
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Ankara : 10 °C
  • İstanbul : 16 °C
  • İzmir : 14 °C
  • Çankırı : 10 °C
  • Antalya : 17 °C
  • Eskişehir : 11 °C

TRT'nin günlük maliyeti 4 milyona yaklaştı

TRT'nin günlük maliyeti 4 milyona yaklaştı
Sayıştay raporuna göre TRT'nin günlük maliyeti 4 milyon liraya yaklaştığı öğrenildi.

Sayıştay raporuna göre TRT’nin 2014′te 691 milyon TL’lik yayın harcamasının yüzde 86,9′una denk gelen kısmını, satın aldığı programlar için dış yapım adı altında ödediği para oluştururken kurumun günlük maliyeti 4 milyon liraya yaklaştığı öğrenildi.

Her yıl 800 milyon TL elektrik geliri elde eden TRT’nin, yayınladığı programların tamamına yakınını dışarıdan satın aldığı Sayıştay raporuyla ortaya çıktı.

TRT’nin 2014′te toplam gideri 1 milyar 447 milyon liraya ulaştı. 7 bin 171 personele 536,6 milyon TL harcandı. Türkiye’nin en büyük teknik imkanlarına sahip kanalı olan TRT, yayına 691 milyon lira harcarken, bunun 601,4 milyonluk kısmını (%87) dış yapım adı altında satın aldığı programlar oluşturdu. Kurumun günlük maliyeti 4 milyon liraya yaklaştı.

Zaman’dan İsa Sezen’in haberine göre, Tüm TRT kanalları yılda toplam 6 milyon 646 bin dakika yayın yaptı. TRT kanallarının günlük yayın maliyeti ise toplam 1,9 milyon TL olarak gerçekleşti. Kurumun toplam yayın maliyeti ise 1 milyar 447 milyon TL oldu. Yani TRT toplamda günlük olarak 3, 96 milyon lira harcama yapmış oldu.

TRT kanalları içinde en yüksek maliyetli yayını 219 milyon lirayla TRT-1 kanalı yaptı. En düşük maliyetle yayın yapan TRT Anadolu kanalının maliyeti 2013′te 2,7 milyon lira iken 2014′te 4,4 milyon liraya yükseldi. TRT’nin radyo yayınları maliyeti ise 53 milyon 310 bin lira oldu.

Sayıştay raporunda personel gideri dışındaki televizyon kanal maliyetinin yüzde 86,9′unun dışarıdan sağlanmasının kurumun televizyon yayınlarındaki kendisinin oluşturduğu katma değerin ancak yüzde 13,1 olduğunu gösterdiğine dikkat çekildi. Yayın maliyeti içinde en önemli giderin 374 milyon lirayla kurum dışı yaptırılan ve kiralanan programlara ait olduğu, diğer önemli gider kaleminin ise 158,1 milyon TL ile kurum dışından temin edilen haber ve haber programı giderlerinden oluştuğu bilgisine yer verildi. TRT’nin dış yapımlar için ödediği paranın yüksekliğinin kurumun kendisinin de farkında olduğu hatta Kasım 2014′te yapılan yönetim kurulu toplantısında TRT’nin imkanlarıyla yapılabilecek bir kısım programların dış yapım olarak yaptırılarak hem kurum imkanlarının atıl bırakıldığı, hem de kurum dışına gereksiz yere paralar ödenek kaynak israfına sebep olunduğu tespitinin yapıldığı belirtildi.

Etiketler: , ,
UYARI: Okuyucu yorumları ile ilgili olarak açılacak davalardan Sözcü18.com sorumlu değildir.
Yorumlar
hasan
13 Ocak 2016 Çarşamba 22:51
22:51
inşallah hesabını mahşerde verirler.çünkü günümüz türkiyesinde hesap soracak merci,kurum kalmadı.
78.191.115.93
Diğer Haberler
  • Moody's, Türkiye'nin kredi notunu düşürdü24 Eylül 2016 Cumartesi 06:30
  • Dumankaya ailesine bağlı şirketlere kayyum atandı23 Eylül 2016 Cuma 19:51
  • Boydak Holding TMSF'ye devredildi05 Eylül 2016 Pazartesi 22:28
  • İki dev şirketin yöneticileri tutuklandı27 Ağustos 2016 Cumartesi 07:31
  • Dumankaya İnşaat’ın sahiplerinin mal varlıklarına el konuldu24 Ağustos 2016 Çarşamba 23:39
  • Doğa Okulları satıldı21 Ağustos 2016 Pazar 12:28
  • Boydak Holding’e kayyum atandı18 Ağustos 2016 Perşembe 21:08
  • Kredi kartlarında taksit sayısı artıyor09 Ağustos 2016 Salı 16:05
  • 5 milyon tapuya FETÖ gözaltısı04 Ağustos 2016 Perşembe 09:21
  • Aker Eşarp'a da kayyum atandı29 Temmuz 2016 Cuma 08:55
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2009 Sözcü 18 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 539 871 23 98 | Haber Yazılımı: CM Bilişim