• BIST 97.547
  • Altın 144,471
  • Dolar 3,5572
  • Euro 3,9730
  • Ankara : 20 °C
  • İstanbul : 18 °C
  • İzmir : 23 °C
  • Çankırı : 18 °C
  • Antalya : 23 °C
  • Eskişehir : 18 °C

Seda Sayan yine kanalı yaktı

Seda Sayan yine kanalı yaktı
RTÜK raporunda Seda Sayan'a ağır eleştiri: Reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer veriliyor.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Show TV'ye "boynuz" işareti ve "Perili Ev" yayınları nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesti. RTÜK raporunda, Seda Sayan'ın programı, reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer verilmekle eleştirildi.

Milliyet'ten Önder Yılmaz'ın haberine göre, RTÜK uzmanları Show TV'de Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program hakkında hazırladığı raporda Hüseyin ile İkbal adlı kişilerin evlenme diyaloglarının mevzuata aykırı olduğunu belirledi. Hüseyin adlı kişinin 25 yaşında bir kadını istediğini belirtmesi üzerine izleyiciler arasında bir kadının bağırdığı ve söylediklerinin biplendiği dile getirilen raporda, "kamera bu kadını gösterdiğinde kadın iki elini kafasının üstüne koymuş parmaklarını sallamakta ‘boynuz' işareti yapmaktadır" ifadelerine yer verdi. Boynuz işareti yapan kadını Seda Sayan'ın alkışlattığı tespitine de yer verilen raporda şöyle denildi:

"Hüseyin Bey, kadını parayla satın alınabilecek, seçme hakkı olmayan bir varlık olarak görmekte ayrıca 40 yaşından sonra kadınların işinin bittiğini düşünmekte ve kadının varlığını hiçe saymaktadır. Programın sunucuları yeni başlayan programın reytinglerinin artması uğruna kadını bu şekilde aşağılayan ifadelerin sarfedilmesine engel olmamıştır."

Üst Kurul, kadınların aşağılandığı ve insan onurunun zedelendiği tespitini yaparken, Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program nedeniyle Show TV'ye 544.648 TL para cezası kesti.

PERİLİ EVE 294 BİN TL CEZA 
Üst Kurul ayrıca, Ana Haber bölteninde "Büyükada'a sırlarla dolu ev" başlıklı bir haber nedeniyle Show TV'ye ceza verdi. RTÜK raporunda, "Söz konusu haberde Osmanlı ordusunun görev yapan Alman bir generale ait olduğu iddia edilen metruk bir ev konu edilmiştir. Haber muhabirin evle ilgili anlatılan gizemli hikayeleri aktararak evin içini gezmesi, yıkık ve kırık camları, kapıları ve zemini izleyiciye göstermesi şeklinde kurgulanmıştır. 'Perili' olduğu iddia edilen evle ilgili yapılan haberde efekt kullanıldığı tespit edilmiştir" denildi.

Üst Kurul, haberin "yayınlarda abartılı ses ve görüntüye, doğal sesin dışında efekt ve müziğe yer verilemez" hükmünün ihlal edildiğine hükmetti. Üst Kurul perili ev haberi nedeniyle Show TV'ye 294.425 TL ceza uyguladı. Böylece RTÜK Show TV'ye iki yayın nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesmiş oldu.

UYARI: Okuyucu yorumları ile ilgili olarak açılacak davalardan Sözcü18.com sorumlu değildir.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Tarık Akan vefat etti16 Eylül 2016 Cuma 09:31
  • Jennifer Lopez ters ışık kurbanı29 Ağustos 2016 Pazartesi 00:00
  • Esra-Ceyda Ersoy kardeşlerin köpük keyfi22 Ağustos 2016 Pazartesi 14:44
  • Sıla’dan yeni açıklama: Hazmedebilmiş değilim11 Ağustos 2016 Perşembe 22:55
  • Atalay Demirci gözaltına alındı05 Ağustos 2016 Cuma 18:33
  • 2017 Tektaş Pırlanta Modelleri!03 Ağustos 2016 Çarşamba 09:38
  • Atalay Demirci: “FETÖ beni de kandırdı”31 Temmuz 2016 Pazar 11:22
  • Acun Ilıcalı'dan dudak uçuklatan nafaka!13 Temmuz 2016 Çarşamba 08:53
  • Çağla Şıkel'den eski eşe ağır söz04 Temmuz 2016 Pazartesi 08:54
  • Survivor 2016'da yayın yarıda kesildi - Acun Ilıcalı elenen ismi açıkladı ve..29 Haziran 2016 Çarşamba 05:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2009 Sözcü 18 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 539 871 23 98 | Haber Yazılımı: CM Bilişim